poniedziałek, 5 czerwca 2017

Przepis na fit śniadanie

Jako że latu już mamy za pasem (a w sumie ja już mam urlop), postanowiłam zmienić nieco dietę i więcej ćwiczyć :)
Fit śniadanie

Ostatnio podstawę mojego śniadania stanowi koktajl mleczno owocowy, lub jak ktoś woli - smoothie. Najpierw dodawałam też płatki owsiane górskie, żeby śniadanie było bardziej sycące, ale aktualnie postanowiłam na jakiś czas ograniczyć węglowodany w diecie i mój koktajl w całości składa się z mleka i owoców.
Smoothie banan - kiwi - awokado - chia

A oto jak konkretnie taki koktajl robię:
* zawszę daję mleko bez laktozy: albo sojowe, albo kokosowe.
* dosypuję zawsze nasiona chia, czasami też dodaję odrobinę korzenia imbiru, dzięki niemu mamy taki "energy-shot", czyli dawkę energii na zaczęcie dnia
* podstawę stanowi banan a do niego wrzucam inne owoce: czasami borówkę, czasami owoce leśne mrożone, czasem robię zielony koktajl z awokado (jak za zdjęciu). Zachęcam do dodawania miękkich, sezonowych owoców jak truskawki, morele, gruszki. Dobrym pomysłem jest też kilka gałązek natki pietruszki, co kto lubi...
* na koniec wszystko chwilę blenduję w wysokim naczyniu i przelewam do ulubionego kubeczka.
Świeże owoce: melon i ananas
Dobrym pomysłem jest również zjedzenie paru owoców osobno - wtedy trochę pijemy, trochę gryziemy, przez co dłużej jemy całe śniadanie i mamy wrażenie sytości mimo iż są to tylko owoce. Staram się unikać zwłaszcza teraz owoców z puszek i dlatego kupuję świeże - akurat w sklepie była promocja na melon i ananasa.
Po zjedzeniu tego wszystkiego nie jestem głodna, nie burczy mi w brzuchu a przy okazji kiedy zjem owoce rano, nie jem ich już w ciągu dnia - a pamiętajcie, że owoce zawierają dużo cukrów, dlatego lepiej jeść je do południa, żeby potem organizm miał cały dzień na spalenie kalorii :)
Co sądzicie o takim śniadaniu?
Co sami jecie?

Related Articles

5 komentarzy:

  1. Nie wiedzialam,ze najlepiej jesc owoce rano,ale fajnie,ze sie dowiedzialam! , racja, bede to stosowac :-) Buziaki
    wPADNIESZ do mnie i klikniesz w linki?

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2017/06/zaful-sammydress.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam takie koktajle i ciągle staram się znajdować w nich nowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne, bardzo bym chciała dostać takie śniadanie do łóżka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem wielką fanką koktajli owocowych, Twój wygląda na bardzo smaczny. Śniadanie staram się jeść białkowo-tłuszczowe, ale na deser to super opcja :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Łączna liczba wyświetleń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu