czwartek, 30 czerwca 2016

Vol-au-vent, francusko/szwajcarska przekąska

Vol -au -vent, czyli "lot z wiatrem" to lekka francuska przekąska, która na dobre zadomowiła się w kuchni szwajcarskiej.
Wykonane przeze mnie Vol-au-vent

Z ciasta francuskiego wycina się 3 okręgi i kładzie jeden na drugim, sklejając je białkiem. W ten sposób po upieczeniu powstaje mały pojemniczek, który napełnia się farszem pieczarkowo - kurczakowym. W Szwajcarii na szczęście można pójść na łatwiznę i kupić gotowe "babeczki" i gotowy farsz, który wystarczy tylko podgrzać i wlać do środka "gniazdek". 
Gotowe "gniazdka" do vol-au-vent

Ze środka wykraja się to małe kółeczko i po nalaniu farszu zakrywa się tym kółeczkiem jak przykrywką

Farsz pieczarkowo-kurczakowy do vol-au-vent

Oczywiście jest to klasyczna wersja przekąski, farsz można dowolnie modyfikować. Babeczki można wypełnić też krewetkami, łososiem lub warzywami, albo zrobić wersję na słodko, z owocami. 
Ja zrobiłam te klasyczne, ponieważ moi rodzice odwiedzili mnie w Szwajcarii i chciałam, żeby spróbowali czegoś, co tu spotkać można w restauracjach i na prywatnych stołach. Bardzo im to smakowało, oczywiście nigdy wcześniej nie jedli nic podobnego, ale przypadło im to danie do gustu. 
Jeśli macie ochotę go skosztować, w internecie bez problemu znajdziecie przepis. Smacznego!

Related Articles

4 komentarze:

  1. Przepis musze wykorzystać bo wygląda przepysznie! A ja z taką wiadomością, zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. :) http://ms-black-lady.blogspot.com/2016/06/nominacja-do-liebster-blog-awards.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to bardzo apetycznie!
    Przepis podsunę babci, bo ostatnio szuka czegoś ciekawego do pieczenia ♥
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasto fransukie, to musi być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Łączna liczba wyświetleń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu